Pod lupą nauki: Jak rozwijać umiejętność myślenia krytycznego poprzez badania badawcze

Co z innymi przedmiotami? Oto kilka pomysłów: Na lekcjach języka polskiego można sprawdzić, jakie części mowy są najczęściej używane na co dzień, albo jaki film/książka jest ulubiony wśród uczniów całej szkoły. Podczas biologii można zbadać, jakie zwierzęta domowe mają uczniowie danej klasy lub całej szkoły. Na historii warto przejrzeć podręcznik i policzyć liczbę opisanych mężczyzn i kobiet, a następnie zastanowić się nad powodami takiego wyniku. Na matematyce możemy zliczyć, jakie słodycze są najczęściej kupowane (każdy uczeń musi pilnować tego, co dzieje się w jego domu przez tydzień). W językach obcych możemy liczyć to, o czym aktualnie rozmawiamy na lekcjach, np. środki transportu, które obserwujemy w drodze do i ze szkoły danego dnia. Na informatyce możemy sprawdzić, jaka jest ulubiona gra komputerowa lub aplikacja wśród uczniów klasy lub szkoły, a na geografii sprawdzić, w jakiej branży pracuje najwięcej rodziców uczniów.