W obliczu decyzji o poszukiwaniu nowego zatrudnienia, Polacy stają przed wyborem metody odnalezienia interesujących ich ofert pracy. Czy najefektywniejszą drogą jest wykorzystanie portali pracy, czy może zaufanie poleceniom znajomych, korzystanie z mediów społecznościowych, bądź wręcz powrót do tradycyjnych sposobów?
Według danych zaprezentowanych w raporcie „Wielopokoleniowa siła w miejscu pracy”, większość osób poszukujących zatrudnienia skupia swoje wysiłki na ofertach dostępnych w sieci. Głównie generacje X, Y i Z wybierają tę formę poszukiwań – w każdej z tych grup ponad 50% respondentów przyznało, że znalezienie pracy było możliwe dzięki portalom publikującym ogłoszenia o zatrudnieniu. Popularność tych serwisów może wynikać z ich łatwej dostępności i ogromnej ilości ofert zamieszczonych w jednym miejscu – jest to najprostsza metoda odnalezienia oferty pracy spełniającej konkretne wymagania kandydata.
Poszukujący zatrudnienia poprzez portale mają szeroki wachlarz możliwości selekcji dostępnych ofert. Posiadają oni możliwość wyszukiwania nie tylko według słowa kluczowego czy lokalizacji, ale także wielu innych aspektów, takich jak tryb pracy, rodzaj umowy, wysokość wynagrodzenia czy czas od momentu opublikowania oferty. Istotnym udogodnieniem dla kandydatów jest również możliwość aktywacji powiadomień mailowych, które informują o pojawieniu się na stronie oferty spełniającej ich oczekiwania. Wszystkie te ułatwienia sprawiają, że proces poszukiwania pracy staje się znacznie prostszy i wygodniejszy. Ponadto, portale te umożliwiają pracodawcom łatwiejsze dotarcie do potencjalnych pracowników, usprawniają proces rekrutacji oraz pozwalają prowadzić działania związane z budowaniem marki pracodawcy, tzw. employer branding