Niewątpliwie, głównym tematem debat dotyczących systemu edukacyjnego są tegoroczne podwyżki wynagrodzeń nauczycielskich. Mimo to, równolegle toczą się inne dyskusje i rośnie liczba apeli o wprowadzenie zmian w szkolnictwie. Istnieje również zapotrzebowanie na modyfikacje już istniejących programów, w tym programu „bon na laptop dla nauczyciela”. Co zatem powinno stać się przedmiotem zainteresowania Ministerstwa Edukacji Narodowej?
Kluczowymi kwestiami, które aktualnie stanowią centralny punkt dyskusji wokół edukacji, są podwyżki płac, skrócone programy nauczania, zakres materiału dydaktycznego, prace domowe oraz lekcje religii. W tle tych gorących debat prowadzone są mniej intensywne, ale równie ważne rozmowy, z którymi przedstawiciele MEN będą musieli zmierzyć się w najbliższym czasie.
Tematem przewodnim powraca Związek Nauczycielstwa Polskiego (ZNP), który kontynuuje swoją walkę o rozszerzenie programu „bon na laptop dla nauczyciela”. Jak informuje ZNP, 16 stycznia przedstawiciele organizacji złożyli formalny wniosek do Ministra Cyfryzacji, domagając się rozszerzenia grupy beneficjentów programu. Apel ZNP obejmował również wezwanie do objęcia dodatkowym finansowaniem nauczycieli pracujących w przedszkolach oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Wniosek zawierał także prośbę o przyspieszenie procesu włączania do programu nauczycieli klas pierwszych do trzecich w szkołach podstawowych oraz nauczycieli szkół ponadpodstawowych.